Přesto, že je systém nákupu nových elektronických dálničních známek jednoduchý, při jejich pořizování mohou vznikat chyby. Nejjednodušší je proto pořídit si je v předstihu. Motoristé si tak vše v klidu zkontrolují a případné chyby opraví.
Nejjednodušším a nejvyhledávanějším způsobem je nákup elektronické dálniční známky v e-shopu. Prodá se v něm kolem 80 % nákupů. Od loňského prosince si v něm koupilo e-známku 308 808 lidí. V drtivé většině se jednalo o roční poplatek (281 165). Z nákupů na e-shopu je přibližně polovina uskutečněna z mobilních telefonů a polovina z počítače.
„Při nákupu v e-shopu lidé občas zadají špatně svoji SPZ nebo e-mail. Pokud si nastaví začátek platnosti e-známky ihned, není bohužel možné chyby opravit. Doporučujeme tedy koupit známku alespoň s několikadenním předstihem platnosti. V tom případě mají motoristé čas vše v klidu zkontrolovat a případně opravit,“ radí Martin Opatrný, mluvčí s.p. CENDIS, který má elektronické dálniční známky na starosti.
Na co si dát pozor při nákupu dálniční známky?
K 11. lednu se prodalo celkem 373 743 elektronických dálničních známek za více než 518 milionů korun. Na pobočkách České pošty to bylo 43 056 kusů, na čerpacích stanicích EuroOil 20 487 a prostřednictvím samoobslužných kiosků 1 392 kusů.